יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

נעים להכיר

  
היי בנות,
אני חיה דובוב, מנהלת בלוג glatfashion. אז חוץ מלחפש עבורכן אייטמים וכתבות מעניינות בענייני אפנה ולייף סטייל נשי, אני מסרקת ומאפרת בסטודיו הכלות והמלוות שלי בכפר חב''ד. בהפקת "דוקו אפנה'' שערכתי לקראת עונת החתונות של קיץ 2015, רציתי לתת לכן הצצה לתהליך השלם שעוברת כלה כאן בסטודיו ביום המרגש ביותר בחייה.


את הסטודיו הקמתי מתוך התפיסה שכלה צריכה את הפינה שלה ביום החתונה. את המקום החמים והאינטימי, עם היחס האישי שנותן מענה לכל רצון שלה בהקפדה ובדיוק. לכן, נעזרתי בחיה ריבקין, מעצבת פנים וכותבת הטור הום סטיילינג ב- glatfashion, שעיצבה אותו באווירה הכפרית והשלווה שגם מאפיינת אותי ואת סגנון העבודה שלי.

צבעי השמנת בכל מקום, וילונות השיפון הבהירים ופרחי הפסטל המעטרים את המראות, מעניקים לכלה בדיוק את פיסת השפיות והאסתטיקה הנעימה שהיא צריכה בתוך כל השגרה שממשיכה להתנהל בחוץ, ביום הכל כך מרגש הזה.

הכלה מתיישבת בכורסא (בצבע שמנת גם היא) מול מראה הממסגרת את פניה בפרחים פסטורליים, ומהרגע הזה מבחינתי, היא פשוט יכולה לעצום את עיניים ולשקוע בהתרגשות ובשמחה שבאמת שייכים ליום המשמעותי הזה בחיים שלה.



רציתי להעביר את האווירה הרגועה שאני אישית כל כך אוהבת לעבוד בה. נמנעתי מסגנון כבד, משנדלירים דרמטיים ומאלמנטים שעשויים לתת תחושה ענקית מידי, תעשייתית, של פס ייצור מכני. כאן הכלות חשות באינטימיות. הסטודיו מקבל כלה אחת (והמלוות שלה) ביום, ונותן לה את התחושה שהיא אחת ויחידה. הסטודיו מתנהל סביב הכלה כמו במעבדה דקדקנית מתוך שימת לב לפרטים הקטנים ביותר.

איפור ועיצוב שיער בשבילי, זאת אמנות של ממש, אני נהנית מכל רגע בסטודיו. האופן שבו איפור מדגיש את התווים שהכלה התברכה בהם באופן טבעי, הדרך שבה האיפור מחדד את היופי הגלום בכל אחת ומבליט את העיניים האלו שהולכות להתרגש כל כך הרבה במשך היום הזה- כל הדברים האלה מעניקים לי שמחה גדולה.





הסטודיו שלי פונה לכלות ומלוות מהמגזר הדתי והחרדי, אך באות לכאן כלות מכל הקהלים ומכל גווני האוכלוסייה. תמיד מרגש אותי לראות כיצד הלחץ הגדול שאיתו הן נכנסות לסטודיו על פי רוב, לאט לאט מתפוגג. הן מסתכלות על הכלה שהולכת ומתהווה במראה ממולן ומתמלאות באושר האצילי הזה האופייני לכלות ביום חתונתן. בין לבין הן קוראות בספר התהילים שמונח בידיהן ומתפללות על עצמן, על הבית החדש שהן בונות ועל כל עם ישראל.



ביום החתונה כלות דתיות מקפידות להקיף את עצמן בקדושה ובטהרה. היום הזה הוא מעין יום כיפור קטן עבור הכלה והחתן. הם צמים לאורך כל היום עד לאחר החופה, ומתפללים בכל רגע פנוי. אני משתדלת לאפשר לכלה את השקט הדרוש לה, לתת לה את המרחב והזמן שהיא צריכה בין לבין, בשביל להתפלל ולקרוא תהילים.

את הפקת "דוקו האפנה" קיץ 2015 , צילם צלם האפנה האגדי שי קדם . את המודליסטיות, סנדרה ורבקה,  בחרתי בשל יופיין העדין המשקף בדיוק את מה שרציתי להעביר בסשן הצילומים האלו. תחת הכותרת my kind of bride שעמדה כל העת בראש ההפקה הזו, בעצם עיצבתי ותכננתי את מראה הכלה שאני תמיד מציירת בעיני רוחי. כשהכלה רכה, עדינה ורומנטית.

כל פרט כאן קיים מתוך מחשבה מעמיקה. החל מזר הכלה ואביזרי השיער שהכנתי במיוחד להפקה, עובר דרך האיפור והשיער, ועד ההכוונה הכוללת שנתתי לבעלי המקצוע שהיו שותפים להצלחת היום הזה.
ביום המאושר בחייה, כל כלה רוצה לדעת שבחלק המהותי של "להיות כלה יפה" היא תוכל להיות רגועה ולסמוך במאת האחוזים על מי שאמון להוציא אותה מרוצה ולתת את המיטב בזירה הזו. אני עושה הכל כדי שהסטודיו שלי יהיה בדיוק המקום שנותן לכלה את כל המעטפת שהיא צריכה, את המענה השלם שיוציא אותה יפיפייה ומאושרת.





גם ברמה האישית אני מאד מחוברת לטוהר וליופי שיש בכלות ביום חתונתן. אני שומעת את הסיפורים של הכלה, ונכנסת לעולם שלה, לכל הנסיבות והרגעים שהובילו לרגע הגדול הזה. בשלב של האיפור כבר חשים את הרגש שמתפתח משלב לשלב. כשהכלה מסורקת ומתחילים כבר לראות בבואה של כלה במראה ממולנו, אני מסתכלת על הכלה שמסתכלת על עצמה, ומזדהה עם המבט מלא המשמעות הזה, עם הרגע הענק שמתבשל פה, בסטודיו שלי.








הרגע שבו אני הכי מתרגשת, זה הרגע שהכלה יוצאת מחדר ההלבשה בסטודיו, לבושה בשמלה לבנה. זה ממש כמו להיות עד למחזה עוצר נשימה, להיות שותף למין פסגה היסטורית כזאת בחיים של מישהו.
אז למה בעצם קם כל הדבר הזה מבחינתי?
פשוט מאד, הסטודיו שלי קם בשביל להגשים את החלום של כל כלה.
מחכה לכן,
חיה

- איפור ועיצוב שיער - חיה דובוב
- צילום - שי קדם
- סטיילניג- עדי בורג
- דוגמניות- סנדרה ורבקה
- וידיאו - גלית סבאג
- אסיסטנטית שיער- שרה רביב
- שמלת כלה- חנה מרילוס
- נעליים - מרי
- תכשיטים- פדני
- ביגוד - ביאנקו נירו, אמנדה קיי, טקטיק, וינגולד שואו רום , אסוס , קסטרו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה